Книжница Самарского староверия Понедельник, 2024-Ноя-25, 11:09
Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта

Категории каталога
XVII в. [2]
XVIII в. [18]
XIX в. [17]
ХХ в. [18]

Главная » Статьи » Старообрядческие сочинения » ХХ в.

О степени отеческой Московских, Псковских, Поморских и Вятских стран... (Федосеевское согласие)

В книге от начала Христа

 

О степени  отеческой, Московских, Псковских, Поморских и Вятских стран от последних благочестивых священнопастырей и их преемников, страдавших за древнее благочестие, иноков и простых, правящих духовными делами. коих учению и мы всеусердно последуем.

По блаженной кончине святейшаго патриарха Иосифа Московскаго, и всея Русии, последовавшей в лето, 7160. Всетщательный блюститель древлеправославных догмат, по сказанию християнской и внешней историй, первый был блаженный священнострадалец Павел, епископ Коломенский                                                     ("Российский Виноград" и "Вв пользу раскола" Кожанчикова.)

2. священнострадалец Аввакум, протопоп Казанскаго собора. иже по многолетнем гонении сожжен бысть в Архангельской области в Пустозерске. в лето, 7189.

3. Спиридон архимандрит покровский.

4. Даниил протопоп, сострадалец Аввакума протопопа. по долгом томлении гладом утомлен скончася.

5. соборный иерей Лазарь, языка и руки отрезание претерпе и на конец огнем сожжен скончася.

6 и 7. священницы Козма и Стефан, от церкве всех святых,кои не хотяху прияти никоновых новин, тайно отъидоша,1668 года, и крыяхуся от мучителей.

8. диакон Феодор, инок Авраамий, Исаия и Корнилий, и друзии мнози, иже тогдашнего ради належащего гонения, в царствующем граде Москве паче иных градов, овии в своем месте пострадаша, а инии различные грады и страны заточени быша, и тамо мучения путь проидоша.

Выговской пустыни, общежительства поморскаго,

есть первый во отцех и страдальцех той же священный архиерей и Божий человек

Павел еп. Коломенский. за имя Божие, и за свидетельство Исус Христово, за Древлецерковное Православие, сослан был в заточение в Поморскую страну, во Олонецкой уезд, в Палеостровский монастырь. паче же рещи яко некии Моисей и Аарон Божиим изволением на утвержение новаго израиля беззлобивых и Богобоязненных поморских людей прислан бяше, идеже неколико время пребыв свободно поучаше народы, утвержая жити в святоотеческом благочестии, новоизникшихся уставов никоновых соблюдатися наказуя, коего учения и благословения архиерейскаго страны тоя жители, сышатели же и видетели бяху, от них же и та Выговская пустыня населися. По сих же явися ин муж свят и благочестив, игумен Досифей с Тихвины, Николы беседнаго монастыря. благочестия ради крыяся. Иже часто прибегая к пустыни некоей курженской обители, в строении преподобнаго некоего старца Евфросина, в ней же и святыя церкви бяху. В них же собираяся со многими отцы великими постники знаменоносцы, иже от многих стран и от соловецкия обители изшедшии, яко ангели неции земнии, инебеснии человецы, службу Богови за весь мир приношаху... Тогда мнози от обонежских жителей близ живущии древняго благочестия любители, во ону обитель прихождаху и просвещахуся, исповедывахуся и святых безсмертных таин причащахуся. Донеле же бе в Нове граде Макарий митрополит, муж кроткии и благоразумныи, и древлецерковнаго благочестия добрыи исповедник, дотоле в Новгородской епархии и в Олонецком уезде, вси древних церковных предании хранители, никоновых новин не принимаху, и старопечатныя без боязни содержаху книги, и по ним славословие Божие совершающе, в мире и тишине пребываху.(престав. в лето, 7171.)

По смерти же Макария, бысть в Нове граде митрополитом Питирим, иже в конец отложи древлецерковная предания и книги святыя, и вся никоновы уставы с мучительством и кровопролитием в церковь введе, и тогда вышереченная курженская пустыня лютым от архиерея гонением истребися, и в ней святыя церкви огнем пожжени быша. Обаче одушевленныя церкви благодатныя, по апостолу: вы есте церкви Бога жива. Старожитнии они отцы остальцы, соловецкия и прочих обителей, крыяхуся по пустыням поморским, около Онега озера, в Шунге, в Толбуи , в Повенце, паче же в сей Выговской и Водлозерской пустынях.

И тако Древлеправославное благочестие храняшеся, и проповедашеся в домех благочестивых богобоязнивых мужей, светяшеся, и пустынная места благочестивыми от гонения наполняхуся. Тако не токмо издревле сие наше православие евангельскими и апостольскими и соборными догматами украшено есть и священными книгами засвидетельствовано, но и в смущенныя оныя дни, архиерейским и священных мужей благословением и проповедию насаждено, и страдальческою кровию утвержено есть.

О начале общежительства Выгорецкаго

Общежительство Выгорецкое, истече от источника великаго: Соловецкия глаголю преподобных отец Зосимы и Саватия обители, яко благословением, тако чином и уставом: Егда бо древле соловецкия отцы не приимаху новых уставов Никона патриарха, древле содержания же церковная ни мало уступити дерзаху, бяху в них тогда мужи честни и святи, от многолетних подвигов постных просвещени, и разумом божественнаго писания озарени, в них три, прочих превосходяще в премудрости и разуме, и во всем ведении священных Писании. Един бе Герасим Фирсов именовашеся. Вторыи, диакон черныи Пимин. И третии, черныи же диакон Игнатии. муж святолепен и подвижник велии, и божественнаго писания вельми читатель, и внешняго наказания искусен. Пребываше во мнозех подвизех близ Повенца, и вышепоимянованной Курженской обители с священноигуменом Досифеем и с прочими отцы схождашеся и единоумно о благочестии усердствоваху. Многаже сей отец священныи просвети учением, научи благоверию, наказа добродетелем, и на подвиг спасительныи возстави. Сей священный отец просвети учением своим настоятелей выгорецких Андрея и Симеона, и дом их и родители, еще бо юным им сущим. Сей же отец и Петра дивнаго екклисиарха в киновии выгорецкой бывшаго от юности наказа непорочному благочестию, и страхом Божиим воспита. К сему блаженному отцу Игнатию, мнози от благочестивых прицепившихся, моляху его с ним пребывати... еже и сотвори. И нача во оной Выговской пустыни общее житие не токмо по благословению отцев соловецких, но и благословением игумена Досифея. бяше бо отец духовныи, иже повеле ему женск пол особь в пустыни от братии зданием жилищ отделити, и велием опаством целомудренное наблюдати житие. Сему же отцу игумену Досифею ученик и со обещник бывает кроткии Даниил (Викуловичь), бяше бо сын духовныи и стаинник благочестия. Молящу же Даниилу священнаго сего игумена, да благословит и научит, у коего отца искусна в наказании быти. Священная она глава, аки Богом воздвизаем: иди рече, и в ваших странах поморских пребывающа соловецкаго старца Игнатия, послушай, сей бо мощен тя наставити на путь спасения, и научити правилу общаго жития. еже и сотвори Даниил, бысть ему( Игнатию) сын и сообещник общежительства его в Выговской пустыни. По скончании же Игнатия, остася добрыи останок, выгорецкаго общежительства и древняго благочестия теплыи рачитель Даниил. Скитаяся по пустыням с некиими братиями. место от места пременяя, гонительнаго ради волнения, и многое попечение имяше, аки некии великии долг, да общежительное обещание по благословению отец во общежительных святых уставех исполнит. Бяше же тогда в пустыни той живяше священныи отец предревний великаго жития подвижник, авва Корнилий староскитский, Ниловы пустыни древлеобещник. знаемыи еще древле бяше и любим святейшему патриарху Филарету. аки ангел некии в вышеестественных подвизех просвещаше оныя пустынныя недра, и всем общежителем отец духовныи, и сладостныи наказатель бяше, Даниилу же и Петру( Прокопиевичу), тако же и Андрею и Симеону оставившим уже мир и всельшимся в пустыню. Бяхуже еще и инии отцы древлесоловецкия: отец Генадии, Иосиф, Сергий, Кирил, Виталии Корнилиев спостник, Питирим мниходиякон, Серапион московскии, и Варлаам каргополец, и инии отцы и пустынножители, с малою дружиною живуще, молитвами своими дебри оны освящающе.

Даниил (Викуловичь) в малом общежительстве живя, древлесоловецких отцев благословение аки искру во угле, или аки благовонное миро во алавастре нося и соблюдая, усердствуя же он о общежительстве, возъусердствова же и прочая братия, возревноваша же и отцы благосляюще и повелевающе о нем пещися, тем же и славнаго Андрея (Дионисиевича) с приснопямятным Петром (Прокопиевым), моленьми, отеческими благословеньми и советом принужденьми принудиша, не жития точию, но и попечения и тяготы его вкусити. И тако оное общежительство, якоже рехом от соловецкия обители проистекшее есть. Чином же и благословением соловецких отец вкорененное, и священноигумена Досифея благословением насажденное, к сим же и староскитскаго отца Корнилия и прочих отец пустынных, молитвами и благословением насажденное, к сим же и староскитскаго отца Корнилия и прочих отец пустынных, молитвами и благословением утверженое, исперва место из места пременяя, гонительных ради случаев. бяше со священным старцем Игнатием прежде водворяшеся на Сароезере, идеже после отца Игнатия соблюдашеся. По сих близ Боровскаго скита при малом езерки крыяшеся, идеже и Андрей со своими домашними благодатию Божиею совокупишася и живяху, по благословению свщ.о.Корнилия и прочих отец пустынных и соловецких отец Генадия и Иосифа. Таже Богу извольшу преселишася к Выгу реце, идеже не токмо древнейшии отцы Корнилии и Виталии благословением и пресещением многажды общежительствующим присутствоваху, но и соловецкия обители священник Пафнутии, и общежительныи старец, поживе во общежительстве лет 7. всерадостно благословляше устав общежительства и церковныя службы, и возвещая вся благочестивыя уставы же и обычаи соловецкаго монастыря. К сему же и древнии старыи священник Феодосии, страдавыи многолетно за благоверие, той прилучися быти во общежительстве сем, усердно похваляя и благословляя чины вся, и Бога благодарствуя о уставе общежительства сего, и сам желаше со общежитель и служитель быти. Сице убо оное общежительство от пустынных и освященных отцев первозачатием проистече. толиких же и таковых священных мужей благословением строительствовано бяше.(история выговской пустыни.глава,19.и62)

Пришествие Андрея Дионисиевича на Выг к о. Даниилу бяше, в лето, 7200. месяца декаб.(тамже глава,21) начало же монастыря бяше в лето, 7203. по благословению вышепомяновенаго о. Корнилия. Потом прииде к ним с Толвуйскаго погоста попов сын Леонтии. такоже и отец Андреев Дионисии с Повенца с детьми своими Симеоном и Иоанном приидоша, лета,7205.

Андрей Дионисиевичь прест. лета 7238.

Даниил Викуловичь прест. в лето, 7242. октябр.12.

Симеон Дионисиевичь поживе в пустыни, 45,лет. прест. ,в лето 7245. сентяб.,25.

(до зде о поморских отцех.)                

Новгородским же и псковским   

отцем  и страдальцем есть первыи во главе той же преосвященныи Павел еп. Коломенский. иже кровию исповеданием своего страдания в великом Нове граде запечатле. сожжен бысть в срубе , в лето 7164. (Росс. Виноград. Глава 1.)

вторыи понем числится игумен Досифей, Тихвенскаго беседнаго монастыря.

3. священноинок и пустынножитель Пафнутий.

4. священноинок и страдалец Феодосии.

5. священноинок и страдалец Илия, крестецкаго ям.

6. Варлаам протопоп Псковский. повелением патриарха Иоакима в Клину граде огнем сожжен. в лето 7193.

7. страдалец и первыи от простых учитель тоя страны, Иоанн Дементиев,

 во святом крещении Карп.

8. учитель и страдалец Григорий, казначей Антониева монастыря.

9. Василий и Михаил Диевы, учители быша и страдальцы.

10. Сампсон Ильин, сын священника Илии крестецкаго, учитель

и  страдалец за благочестие.

11. Василии Лисицин, сострадалец священноиноку Варлааму.

12. Петр Иванов, учитель изрядныи и страдалец, и ученик Варлаамов.

13. учитель страдалец Феодосий Васильевич, во святом крещении Дионисии. ревнитель и подражатель во всем первым отцем и страдальцем.

Сих современныя любомудрыя учители, тояже Новгородския области,

Выгорецкое пустынножителие, о коих, и выше речеся. Даниил Викулович, начальник Поморскаго общежительства, и его духовнии сотрудники Андрей и Симеон Дионисиевичи, и прочия учительныя мужи тоя страны, иже с ними в единомыслии о вере и о догматех пребываху, о коих выше показано есть.

Феодосии же Васильевич, общежительство собра в Польше, мужеска полу из приходящих к нему из Великой России от разных стран, и из соловецкаго монастыря хранящии древнее благочестие. такоже и другую обитель женска пола устрои, и поживе 9 лет. весьма утесняемыи от польских воин. Потом прейде в Великую Россию в Великолуцкия уезды, в Вязовскую волость. Таже две общежительстве посели, но Божиим попущением случися тогда моровому поветрию быти, и во обоих обителях мужеска полу и женска, множество в будущую жизнь преселишася. Но и еще отцу Феодосию дано бысть место от князя Александра Меньшикова на население общежительства в Ряпиной мызе. но предан был отец Феодосии в Нове граде митрополиту Иову Новгородскому, которыи по многом истязании и томлении отца Феодосия, разъярився удари его своима рукама некоею дскою, и пресели в будущую жизнь. Тако пострада  за древнее благочестие дивныи страдалец о. Феодосии, в лето, 7219. 23 июля.

14. Феодосиева общежительства страдалец Симеон Иванов.

15. тогоже общежительства учитель, Илия Яковлев, пострадавшии за благоч.

16. тогоже общеж-ва учитель изрядныи, Феодор Феодотов.

17. тогоже об-ва, Псковския страны, бяху сии учительныя мужи: Спиридон Максимов. Симеон Григорьев. Прохор Матвеев. Иван Кондратов.

18. и еще тогоже об-ва мужие благочестивии исправляюще духовныя нужды: Ияков Яковлевич. Симеон Сергиев. Стефан Волонскии. Антонии Авраамов. Болярин Димитрии Негоньский. Феодор Афанасьев. Никита Иванов. Игнатии Трофимов. Сей учительныи муж Игнатии Трофимович, первыи числится во учителех московския страны. Понем Никита Осипов. Ианурии Максимов. Артемон Осипов. Симеон Савельичь. и Илья Иванович, ревностныи хранитель благочестия ,из московских христиан, первыи настоятель Московско-Преображенския обители, при самом ея начале.(прест. влето, 7279. 7 сент.)

 По страдальческой же кончине о. Феодосия Васильевича, прешедшим седмим летом, по Божию попущению и по навету новолюбиваго духовенства, повелено взять из Ряпиной мызы из обители отца Феодосия сущих начальных духовных отцов, а так же и по селом, всех более 20 человек в Петербург на истязание и на муки. И егда услышаша такое повеление, разыдошася кииждо где знаяше храняще себе от гонительских рук. и инии же престарелыя яти быша. Илия Яковлевичь иже в соловетском монастыре живыи до разорения. и с ним Симеон Иванович отвезенны в Петербург, и по многом истязании заточени быша. Блаженныи же страдалец Илия претерпев 4 месяцы, преставися. Твердыи же страдалец Симеон с другим христианином Феодором Феодотовым по годищном страдании, пред самим монархом истязани быша, и тайным образом смерти предани быша. Прочих же мужескии пол, такоже и женскии из обители всех изгнаша. И тако вси простии людие, и духовнии учители Феодосиевской обители в разныя страны разыдошася, а Игнатии Трофимовичь в Москву прииде и прочии с ним. Еще же некто духовныи учитель изрядныи Трофим Иванович, родом Кинешемских стран, сей благословение на отечество получил от поморскаго отца Даниила Викуловича. Понеже он некое время в тех странах поживе, и был четветтою степению от отца Даниила, тоже прииде в москву, и поживе ту до времени Илии Алексеевича Ковылина.(престав., в лето,7301.) память его в христианех есть незабвенна, по словеси Господню: иже сотворит и научит, сей велии наречется в царствии небеснем.(матф.,11.) понеже и он отвержением мира и трудолюбным житием, и написанием книги о христианском житии, душеполезное дело сотворил, и многих тому научил, за что и велие воздаяние от Господа Бога получил. По свидетельству достоверных христиан, яко трудолюбивое тело его пребывает и по смерти нетленно.(большой домашний устав. Глава,57.)

19. По блаженной кончине сего первоначальнаго главнаго настоятеля Московско-Преображенския обители Илии Ивановича, управлял духовными делами словущии и приснопамятныи отец Трофим Ивановичь Кишенемскии. престав. в лето, 7301.

20. В тоже время при оной обители заведывал старейшинством в духовных делех отец Андрей Алексеевичь.(престав., в лето 7300.) прочих же во оное время бывших под его началом духовных отцов скончалось, 16.

21. по блаженной кончине о. Андрея Алексеевича, возведен на главную степень настоятельства, отец Сергий Яковлевичь.(престав., в лето,7330.) прочих же духовных отец во время его правления, во обители скончалось, 14.

22. по нем поставлен бысть в главное духовное настоятельство, отец Алексей Тимофеевичь.(престав. в лето 7345. 12 сент.)  прочих же духовных отец во время его правления скончалось, 9.

23. по нем, Симеон Козмичь, возведен бысть в старейшинство настоятеля. но по времени некоем повелением высочайшия власти взят бызть из обители и всажен в темницу. и потом чрез полугодищное время заточен в Малороссию в Полтавскии монастырь. и пребысть тамо 5 лет в великой строгости, идеже исповедничнски житие свое скончал. в лето, 7367. 13 июля.

Таковому же  заточению тогда (1853 году) подвержены были (властию) и почия отцы и попечители, и некоторые из граждан.

вторыи о. Георгии Гавриловичь заточен быв в Вятку.

третии. Андрей Ефимовичь, сослан в город Харьков, и тамо скончася. 7364, лета. 11 февраля.

Четветыи. Матфей Алексеевичь сосланныи во Владимир, тамо и скончася. В лето 7367.

5 Назарии Николаевичь сосланныи в Сибирскую богадельню. и освобожденныи по прошению, на возвратном пути скончася. в лето, 7363. 5 сентяб.

6 Иван Яковлевич сослан во град Псков, и пребысть тамо в великом утеснении 5 лет, и по милости царской возвращен в Москву, где и скончася в третии день по пребытии. 7369 лета. 31 ма.

24. По возвращении из заточения из Вятки в Москву отца Георгия Гаврииловича, вручено было ему старейшинство настоятельства. Престав. в лето 7389. 16 дек.

25. по нем главным настоятелем был отец Александр Феодорович. Прест. 7391 л. 3 мар.

по нем был Антонии Симеоновичь. Прест. 7410 л.

по нем Андрей Филимоновичь. прест. 7413 л.

по нем Василии Тимофеевичь, страдальчески скончался от рук злодеев. В лето,7415, 18 апр.

по нем Ефрем Агеевичь.

Показание степени отеческой дошедшей до Вятских стран, Тушки и Турека, влекущееся преемственно от вышепомяновеннаго отца Илии Ивановича Московскаго.

По кончине Илии Ивановича Московскаго, остался преемником его отечества (как показано выше) Трофим Ивановичь (Кинешемскии).

От Трофима, Андрей Михайловичь (Московский), который был первым отцем на Ситме (Красной горке), Вятской страны, где и был до конца своей земной жизни.

От Андрея , Иосиф Артемоновичь Ситьминской(прест.7326.4 июля).

От Иосифа, Гавриил Петровичь (прест.7349 л. 12 мар.)

От сего Гавриила Петровича получил благословение на степень отечества в Тушке первыи отец, Терентий Антоновичь (прест. 7338. 6 февр.)

от Гавриила же получил благословение вторыи отец в Тушке, Иоанн Ермолаевичь (прес.7353л.)

от Гавриила третии отец Климент Мартыновичь (пр.7364.24 ген.)

от Климента Павел Терентиевичь (пр.7369,3 июн.).

от Павла, Иоанн Ивановичь (пр.7375,13 дек.).и от Павла же, Емелиан Феодотовичь (пр.7380,23 ген.).

от Емелиана, Алексей Михеевичь (пр.7391, 3 мая).

от Алексея, Савелии Петровичь (пр.7404, 31 ген.).

от Савелия, Иоанн Агеевичь (пр.7406, 3 фев.).

от Алексея Михеевича, Симеон Иларионовичь (пр.7410, 12 апр.).

от Симеона, Григории Арефовичь (пр. 7416,18 дек.).и от Симеона же, Филипп Ильичь.настал на отечество, 7409,лета.

от Филиппа, Иоанн Ивановичь.и от Филиппа же, Фока Ильичь .настал на отечество,7412,лета.    

В деревне Боровской,

 Первыи отец Матфей Кондратьевичь, получившии благословение на отечество от Гавриила же Петровича.

И в селе русском Туреке,

Первыи отец Василии Алексеевичь (прест. 7339 л. 13 нояб.), получившии

благословение на степень отечества от тогоже отца Гавриила Петровича.

от Василия вторыи в Туреке , отец Никифор Михаиловичь (прест. 7345 л. 16 апр.)

от Никифора ,Матфей Афанасиевичь.

от Матфея , Козма Андреевичь (прест. 7371 л. 9 мар.)

от Козмы, Евсевии Васильевичь (прест.7376 л. 25 маия), и Феодор Артемьевичь (прест.7382 л. 30 апр.).

от Феодора, Никон Васильевичь (прест.7405 л. 7 нояб.), и Кондрат Данииловичь (прест.7405 л. 14 сен.)

и от Феодора же Исидор Михаиловичь (первыи уклонившиися к приемлющим безсвященнословныя браки.от лет 7391. и до дне сего жив есть.)

Пимин Матфеевичь получил благословение на отечество от Московскаго отца Александра Феодоровича.( 7388.) (прест.7412 л. 18 маия)

от Пимина , Иоанн Стефановичь. (прест. 7412 л. 20 июня)

и паки от Никона Васильевича, Василии Симеоновичь (прест.7406 л. 25 апр.)

от Василия, Феодор Никоновичь. Настал на отечество, 7406, лета.

от Феодора, Зиновии Васильевичь. Настал на отечество, 7416, лета.

взято из книжицы печатаной на Вятке, в селе Тушке. В лето, 7418.

Категория: ХХ в. | Добавил: samstar-biblio (2007-Окт-29)
Просмотров: 1736

Форма входа

Поиск

Старообрядческие согласия

Статистика

Copyright MyCorp © 2024Бесплатный хостинг uCoz