Книжница Самарского староверия Понедельник, 2021-Апр-19, 19:45
Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта

Категории каталога
1694 г. [1]
1705 г. [1]
1709 г. [1]
1710 г. [2]
1723 г. [1]
1752 г. [1]
1779 г. [6]
1783 г. [1]
1784 г. [1]
1789 г. [1]
1805 г. [2]
1809 г. [1]
1810 г. [1]
1840 г. [0]
1846 г. [2]
1847 г. [0]
1859 г. [1]
1861 г. [2]
1863 г. [5]
1864 г. [2]
1865 г. [1]
1867 г. [1]
1868 г. [1]
1871 г. [1]
1872 г. [1]
1873 г. [1]
1874 г. [3]
1875 г. [0]
1876 г. [1]
1877 г. [3]
1878 г. [1]
1879 г. [0]
1880 г. [0]
1881 г. [0]
1882 г. [0]
1883 г. [1]
1884 г. [3]
1885 г. [3]
1886 г. [0]
1887 г. [0]
1888 г. [0]
1889 г. [0]
1890 г. [1]
1895 г. [1]
1896 г. [3]
1897 г. [1]
1898 г. [3]
1899 г. [1]
1900 г. [0]
1901 г. [2]
1902 г. [2]
1903 г. [2]
1904 г. [1]
1905 г. [2]
1906 г. [3]
1907 г. [1]
1908 г. [2]
1909 г. [14]
1910 г. [3]
1911 г. [2]
1912 г. [27]
1913 г. [1]
1917 г. [5]
1918 г. [1]
1922 г. [1]
1923 г. [4]
1924 г. [5]
1925 г. [1]
1926 г. [4]
1927 г. [2]
1928 г. [3]
1930 г. [2]
1953 г. [1]
1955 г. [1]
1956 г. [2]
1966 г. [1]
1974 г. [2]
1976 г. [1]
1978 г. [1]
1983 г. [1]
1988 г. [2]
1990 г. [1]
1992 г. [2]
1993 г. [1]
1996 г. [2]
1997 г. [3]
1998 г. [1]
1999 г. [1]
2000 г. [2]
2001 г. [1]
2002 г. [1]
2004 г. [2]
2005 г. [9]
2006 г. [19]
2007 г. [8]
2008 г. [10]
2009 г. [7]
2010 г. [12]
2011 г. [9]
2012 г. [10]
2013 [14]
2014 [5]
2015 [5]

Главная » Книжница » Материалы соборов и съездов » 1779 г.

Сказание о перемазанском соборе 1779-1780 гг. Седение 1-5
[ ] 2007-Ноя-06, 18:18

Господи Исусе Христе, Сыне Божий, помилуй нас.

В богоспасаемую обитель Пресвятыя Богородицы нашея и Приснодевы Марии, честнаго и славнаго Ея Покрова, и во окрестныя слободы и места, при имеющихся церквах пречестнейшим священноиноком, иноком же и инокиням, и всем честных персон обывателям, мирно о Господе здравствовати.

Во известие вам доносим. Мимошедшаго 1779 года, ноября 4 дня, Покровскаго монастыря строитель священноинок Михаил и при нем инок Никодим, инок Иоасаф прибыли к нам в богоспасаемый град Москву, в чем весма возрадовахомся, яко не лишил нас Господь Бог таковаго дара, егоже издавна всеусердно жадательне желахом, якоже и древле в ветсем завете принесл Господь Бог во мгновении ока от земли еврейския до земли ассирийския пророка своего Аввакума, яко да алчущаго Даниила в рове львов напитает.

Дивно убо бысть чудо то; дивнее же есть се. Оно убо бысть, да препитает единаго в рове, зде же многих; тамо тело, зде же дражайшия души; тамо пищею тленною, зде же негиблемою, учением слова Божия, которое чувствительно в себе ощутивше, яко суть праведно, егоже всеусердно восприемше, благодарим Господа Бога, иже удостои слышати разум церковных учителей о происходимых между нами распрениях в догматех церковных, яко то о не согласнем приеме отвне приемлемаго священства, о паки перепринимании от святыя церкви священных и помазании миром, о действии неких незаконнаго мира, о чем судихом, да истяжутся тая пред очесы общенароднаго собрания, не яко в преписаниих безконечных, но лицем к лицу, еже о крещении, или по миропомазании елико священных, без повторнаго по степенем от православнаго архипастыря церковнаго хиротонисания священная воздействуют ли, и следовательно ли от единыя матере нашея святыя соборныя и апостольския церкве, древле-греческаго и древле-российскаго чиносодержания блюстительницы, яко от неблагодатней, приятых тамо у вас при святей церкви и долговременно Господеви Богу безкровную жертву за весь мир во оставление грехов приносящих, зде же таковых паки неразсудне переприемляху и помазоваху миром. Еже не дарованное нецыи без совести общества нашего поступаху непохвально, пачеже во всецелом свете безчестно. Чего ради обще собравшеся всепокорнейше просихом обоих стран о призвании в помощь всемогущаго Господа Бога, да послет премудрость от престола славы своея, да научит воле святей своей, яко та угодна есть пред величеством Его, и да разсуждают между нами случившияся распрения и несогласие чиносодержания в церковных, по святых писанием, при общенароднем собрании, на котором бы предлагалася самосущая справедливость, свидетельствованная божественными велении, о чем мимошедшаго 1779 года, месяца ноября 1 дня и собрахомся в доме Григория Федоровича Ямщикова яко до трех сот человек, и бысть – с таким установлением:

 

Седение первое.

В крестовой его домовой собственной палате постановлено было на столе, подобием престола сделаннем, священное Евангелие, пред коим возжена была свеща; нижее – стол судейский; понижее – стол беседующих. У судейскаго же стола сидели избранныя от всего общества медиаторы, то есть судьи, яко да праведно разсуждают о имеющейся эсенцыи распрения нашего. Со стороны церковныя города Скопина купец Ефим Денисов, с московскаго же общества – московский купец Василий Иванов серебреник; про между же их поморскаго согласия Василий Емельянов. При том же столе разглагольствующих со стороы церковныя инок Никодим, со стороны же московскаго общества Димитрий Федоров, Иван Семенов, Георгий Федоров. Как оныя судьи, так и разглагольствующии были обязаны пред святым Евангелием присяжною должностию под клятвою в силе безстраснаго и нелицемернаго разсуждения, яко стоя на страшнем суде Христове. Священницы же от лица церкве с правыя страны образа Христова (седяху), яко то: священноинок Михаил, священноиерей Кир, диакон Сергий, иноцы же: схимник Никита, инок Иоасаф, инок Иоаким, инок Иоанн; с левыя же страны от московскаго общества: иерей Василий Стефанов, иерей Алексий, иноцы же: Аарон, Иосиф, Тарасий. Против же об ону страну елико от послушающих окруживше сидяху и стояху, благочинно внимающе обеих стран опасному разсуждению, слушающе и судейскаго положительнаго определения. На коем было первое предложение, чтоб разсуждать по священным правилам и деяниям церковным о имеющемся распрении и да не уничтожаемы будут и предки наших отец. Чего ради первее и приступиша к разсуждению о предках отеческих: аще где, в коих странах, что и действоваху, но по коему писанию? и суть сии законно и во всегдашнее, яко правильное и обдержное, приятие годе станет ли приятно быти соборною церковию? яко то во повторнем на Ветке Стефаном и Козмою приходящих от великороссийския церкви и крещенных по новопечатным книгам крещении и повторнем некоторых по местам перевенчевании, и при исправлении священных без миропомазания, простых же с помазанием, и купели с водою поставления, и свещ возжения, и около купели хождения, и синдонов накладания, кума и кумы предстояния, и младенческаго отрицания, Апостола и Евангелия чтения, и несогласных приемов един другому непоследующих? О чем разсуждающе, яко таковых действии вне и кроме божественнаго писания быти показуются. Чего ради от страны московскаго общества Димитрием Федоровым таков изнесся глас противу вопрошения отца Никодима, иже вопроси его: яко таковая предков наших действия законная ли? на что Димитрий отвеща: не законная. Чего ради в столе судейском и записаша судии, почему на таковых предках несогласных и правилам церковным противных основание и последование иметь опасно. Того ради и присудивше беседовать от Божественнаго писания, а не от предков и обычаев, един единому разгласных. Но отец Никодим прирече тако: а аще что и действовася и не согласно законом церковным, но по неведению от отец и ревности древлецерковнаго чиносодержания, буди им вечная память, аки верным Божиим рабом. Народи же, елико ту слышащии, весьма на Димитрия Федорова негодующе, яко таков на прежде бывших отец действия изнес глас: незаконная. На что Иван Симеонов Хорский, зазирая Димитрия, яко несмысленна, сам же седе противу отца Никодима, а Димитрию же судии повелеша из стула беседующих изступити, и изступи. О чем паки отец Никодим Ивана Симеонова вопроси таковем же вопросозаданием, якоже и Димитрия Федорова. На что в прочих же Иван Симеонов умолча, а о паки браков перевенчании сказа, яко без прегрешения таковая, аще и действоваша. На что Никодим и вопроси его, да покажет от законов церковных, или деяниев, еже во священных историях показующихся. О чем и доказуя Иван Симеонов от книги Саввы архиепископа Сербскаго, якобы точно таковех повеле перевенчевати, еже от латин венчавшихся. Никодим же таковое Ивана Симеонова доводствование весьма зазирая и ложно быти сказуя. Иван же Симеонов весьма крепляшеся, яко в книзе его точно сие обретается, а книги его ту не бяше, чего ради дадеся сроку до предбудущия недели, яко да покажет, о чем точно слышателие повелеша сие в столе судейском записати. И записаша, но моляху, да беседуют от божественнаго писания, чего ради от страны московскаго общества, елико от беседующих, и не хотяху приступити к опаснейшему разсмотрению божественных правил. Обаче приступиша един ко единому, пременяхуся, беседующе о еретицех, елико обращающихся ко святей соборней и апостольстей церкви, яко святая церковь приходящих, елико священнаго и мирскаго чина, на три чины единообразно располагая приемлет: перваго чина еретик крещает, втораго святым миром помазует, третьяго с проклятием ересей точию приемлет во общение церковное. О восточней же ныне и великороссийстей церкви разсуждающе, яко о не осужденных и обще изрицательнаго суда не приемших, и не яко уподобительно есть несторианом, евтихианом и северианом, еже о самой священней богословии согрешающих, без миропомазания, но точию с проклятием ересей приемляхуся в полности церковных архипастырей, по изъяснению церковных учителей, яко то Тимофея презвитера и сосудохранителя, бывшаго в царство Анастасия и Юстиниана, в лето 485, и толкователя священных правил Алексия архидиакона, от толкования девять десят пятаго правила шестаго вселенскаго собора, бывшаго в лето 891-е, Никона Черные горы от слова 63-го, бывшаго в лето 1085, Феодора Валсамона от ответа Марку, патриарху Александрийскому, бывшаго в лето 1200-е, преподобнаго иже во иеромонасех Матфея Правильника от состава 1-го, бывшаго в лето 1343-е. Чего ради изрекоша со страны церковныя таков глас: аще святии и от таковех еретик, сужденных общецерковным судом и сице проклятых, еже о самой полности священныя богословии погрешающих, с проклятием точию ереси, без миропомазания, приемляху и тем токмо удовлетворяхуся, и в самой полности богопреданнаго чина архиерейскаго общения церковнаго таковех сподобляху. Чего ради из московскаго общества Иван Симеонов изрече: пускай по вашему и с проклятием точию ереси принимать есть свойственно! Никодим рече: не хощем еже глаголеши: пускай по вашему! но пристигая да рекут: по святоцерковных учителей! На что и не хотя изрекоша, яко и третиим чином принимать есть спасительно и святых отец предание, на коем хотяху от страны церковныя и утвердитися. Обаче прошаху московстии, да с таковех доказательств сойдут на осмое правило перваго вселенскаго собора, на что и согласися отец Никодим, не яко да тое его прежнее и вышеобъявленное доказательство оставит, но по просьбе Ивана Симеонова, яко да со умолением дозволит о осмом правиле разсуждати: зане, рече, перваго вселенскаго собора повеление; о вышепоимянованных же свидетельствах потом иметь незабвенное разсмотрение. Чего ради и соидоша, и начаша разсуждати о приеме священных, елико обращающихся от еретик перваго, или втораго чина, яко по крещении, или по миропомазании, како нарицаются? и пребудут ли во своем чине? и како пребудут? и без паки повторнаго по степенем хиротонисания священная воздействуют ли? и может ли священник священника миром помазать и по помазании паки, без обычнаго по степенем возведения от соборныя церкве епископа, священная действовать дозволить? Чего ради Иваном Симеоновым и прочтено правило осмое перваго вселенскаго собора, в Кормчей напечатанное во главе на листу 35-м. По прочтении же начаша разсуждати самосущее правило 8-е 1-го вселенскаго собора, положенное в лето от Рождества Хрситова 325: в каковом смысле положися о еретицех наватианех, глаголемых чистых? и кия ереси бяху за таковеми? и под кая казнения церковная тии подпадаху? и к киим еретиком бяху подобни? и како до перваго вселенскаго собора во общение церковное святии приемляху? и по сем до толкователя священных правил, Алексия архидиакона, по каким правилам, елико священнии, от таковых обратившихся приемляху? Иван же Симеонов на отца Никодима совопрошения о том ответствия никаковаго не сказа, но точию да прочтено будет, глагола, и толкование того правила. Никодим же уступи ему, и повеле чести. Когда прочтоша и доидоша речи: «токмо святым миром помажутся, аще же нецыи от них суть епископи, паки в своем чину да пребывают», на что отец Никодим вопроси Ивана Симеонова: како по миропомазании паки в своем чине да пребывают? – с тою ли от еретик принятою хиротониею, или другия сподобятся от соборныя церкве епископа? Иван же Симеонов изрече: с тою, еже от еретик приятою; и указа на речь в толковании имеющуюся: «паки в своем чину да пребывают». Никодим же воспрепятствова, яко не с тою, но от соборныя церкве епископа таковии сподобляются, о чем хотяше доказовати от святаго писания. И егда разгнув Кормчую книгу, Иван же Симеонов моляше, да оставит о сем ныне; вину же полунощия представляя, и яко да в пути в домы своя разшествия в руце командующих не впадут, и домашними нуждами отрицаяся. Никодиму же нудящу, хотя поне на мал час да пробеседуют и да слышат на сие доказательство. Народи же моляху его, да отпустит до предбудущия недели, на что и согласишася вси обще, да в предбудущую неделю будет полное собрание. И тако на сем седении, не окончив о сицевой эсенцыи, разыдошася, но токмо с таковым изветом отходяще глаголаху нецыи: аще и самая справедливость выйдет по доказательству отца Михаила и Никодима от святых писаний, яко по миропомазании священства своего ниспадают и без повторнаго по степенем хиротонисания священная отнюдь да не воздействуют, но обаче мы, рекоша, без керженских, иргизских и сибирских к тому ни под каким видом не согласимся. Но при сицевом извете и сие изрекоша: сибирских за 6000 верст пождут, пождут, и так, не окончивши, разъедутся; а мы уже слободским не покоримся и без миропомазания не примем.

 

Седение второе.

Ноября седьмаго на десят дня собрашася тож в доме Григория Федоровича Ямщикова яко до двух сот человек таковым же порядком и в той же силе присяжныя должности, да недокончанная на прежде бывшем седении паки начнется, яко да правда и неправда на среду изнесется. Вина же сего седения бысть в такой силе, яко по крещении или по миропомазании елико обращающиися от еретик перваго, или втораго чина священнии како священствуют в соборней церкви, - с первейшею ли еже от еретик приятою хиротониею, или другия сподобятся от соборныя церкве епископа, аще таковии восхощут от достойных священнодействовать? Чего ради дожидахомся беседословцев, Ивана Симеонова и Георгия Федорова, яко до двою часов и более; но вси отзывающеся глаголаху, яко не хощем с Никодимом беседовати; овии глаголаху, яко человек сильный и никто не может с ним глаголати, понеже вси дни в том пребывает; овии же нарицаху его отступником; инии же укоряху различными укоризнами и непостоянна его нарицаху. Но точию един Дмитрий Федоров от беседословцев прииде. На коем собрании чтены были доказательствы церковныя, собранныя от святаго писания, яко по крещении, или по миропомазании елико священнии священства своего лишаются. И некоторыя противоречия были от Дмитрия Федорова весьма неосновательныя и с подобательным нравом христианства и показаниев законов церковных нимало не сличныя, яко то разсуждая в послании Константина града собора речение се, еже: «поставляются». Но он, представляя, якобы сие послание не о духовных, но о светских секретарях, канцеляристах и бургомистрах сказует, о чем напротив того и доказано ему, яко отцем Константинограда синоду не есть опекунство о светских, но о духовных, и не к сенатскому члену, мира сего владеющему и афицию генералитетства содержащему, и воинския саны определяющему, но великоодарованному и свыше от Бога саном архипастырства почтенному, и не яко светских в секретари и канцеляристы производит и в бургомистры определяет, но елико от достойных в диаконы и презвитеры посвящает и в епископы поставляет: оружия бо его суть не плотская, но духовная, к нему же сие послание есть, Мартирию епископу Антиохийскому. Но в чем Димитрию вси отрекоша, яко неведущему святых писаний, и вступати в доказательствы таковому есть несвойственно. Чего ради, видя себя в достойном презрении о своем упрямстве, яко с един точию час поседе и уйде в дом свой без обычнаго прощения, со изветом таковем, яко бы изгнанный Григорием Федоровичем. Но никаковаго ему изгнания не бысть; точию Григорий Федорович выговорил, да беседует кротко и доказывает от святых писаний, а не от своих и неприличных тому нимало мнениев. Посем вопрошаху судии и Филипп Симеонов отца Никодима, да явит о сем, еже как по крещении, так и по миропомазании елико обратившиися от еретик священнии яснейшее доказательство, яко без паки обычнаго по степенем возведения священная да не действуют и по таковех приятиях таинств священства своего лишашася. О чем явственно от божественнаго писания и показа, яко таковии священства своего лишаются и яко мирстии и простии людины от церковных учителей вменяются; а без повторнаго паки поставления отнюд да не священствуют. О чем весьма понятно слышаще, разсуждаху, яко тако под миропомазание принимать священных, без свойственнаго архипастыря церковнаго, отнюд не подобательно. Паки попросиша отца Никодима: аще под миропомазание принимать опасно, да по миропомазании не потеряем содержание правильнаго священства, то как принимать свойственнее, и по коему писанию, и где тое обретается? На что и ответствова отец Никодим, доказуя, яко свойственнее есть принимать елико священных без миропомазания, о чем и предложишася правилы собора, иже в Карфагене, 69 и 99-е, в книзе Кормчей, и Севаста Арменополя и Матфея Правильника о еретицех донатианех и о ересех их. Потом от деяний церковных чтено, яко святии Савва освященный и Феодосий с десятию тысящи отец приняли Иоанна патриарха Иеросалимскаго от ереси Севировы без миропомазания, но с проклятием точию ересей и исповеданием православныя веры, тем токмо удовлетвориша и во общение церковное прияша, о чем чтено в Минеи Четии декабря 6 числа со объявлением ересей Севировых. Или якоже на четвертом вселенском святом соборе, иже в Халкидоне, прияша от ереси Евтихиевы тоже без миропомазания, но с проклятием ересей и исповеданием православныя веры, со изъяснением ересей их: Барония лето Господне… Потом чтено было приятие Пирра и Феодосия и двух патрикиев от ереси единовольныя без миропомазания, но со отречением точию ересей и исповеданием православныя веры: Минея Чет. генваря 21. Потом чтено было приятие на седмом вселенском святых отец соборе от ереси иконоборныя, тоже со изъяснением ересей их, без миропомазания, но с проклятием точию ересей: Минеи Четии февраля 25-го. Потом чтено было о приятии Даниила Берестинскаго, от Исидора отступника православныя веры латинщика хиротонисаннаго, без миропомазания, но с проклятием точию ереси и исповеданием православныя веры: Минея Четия великая августа 31. И тако по выслушании сих от отца Никодима доводствований, яко святии и учителие церковныя и от таковех ересей елико обращающихся без миропомазания, но с проклятием точию ересей приемляху во общение церковное, почему же и наши отцы, иже в Польстей области жившия, на Ветке, и окрестных местах, таковем отцем последствующе без миропомазания приемляху, а особливо под миропомазание священных принимать весьма опасуяся, яко да по миропомазании не потеряем правильное священство, коим и ныне подражающе тако и приемлем, повинующеся словеси священнаго проповедника слова Божия, святаго Апостола Павла, иже рече: помните наставники ваша, иже глаголаша вам слово Божие, на ихже взирающе скончание жительства, подражайте вере их. Темже и покаряющееся о сем, тако отцепоследовательне и приемлем. Потом чтена была история о Ветковском бегствующем священстве, от времен блаженныя памяти священноинока Михаила, и им принятых ко святей церкви, - едино-другоприимательне приемляху без миропомазания, которым приятиям и доказательствам мнози от слушающих согласишася отнюд под миропомазание не принимать, да по миропомазании не потеряем правильнаго священства. Чего ради и приступиша к судии Василию Емельянову, яко да скажет по самосущей справедливости, яко стоя на страшном суде Христове, еже по миропомазании елико обращеннии от еретик втораго чина священнии лишаются ли своего сана, в немже у еретик беша, и праведно ли доказательство от страны церковныя. На что ответствова Василий Емельянов, яко от еретик втораго чина елико священнии обратившиися и тайны святаго миропомазания сподобишася, уже первейшаго своего от еретик приятаго священства лишишася, и яко мирстии и простии людины от церковных учителей вменяются, и елико от достойных потом хиротонисуются (во) оное, еже у самех беша первее, - или презвитеры, или диаконы, или ино что. Чего ради разсуждающе принимать свойственнее с проклятием точию ересей, обще соборне судивше; а не пришедших попа Василия Симеонова соглашася на сем собрании, хотя и неволею, да призвани будут и да очистят предложение осмаго правила перваго вселенскаго собора, еже и в мимошедшем собрании условишася, да в предбудущей недели о сем разсуждают, еже якобы по миропомазании с тою же от еретик глаголемых чистых приятою хиротониею да священнодействуют, и тако разыдошася.

 

Седение третие.

Ноября 24-го дня, тоже в доме Григория Федоровича Ямщикова, на коем было яко до трехсот человек, и бысть полное собрание, на коем было от страны церковныя прошение, яко то от отца Михаила и прочих отец, яко да будет таковое же установление, якоже на первом и на втором собрании: Евангелие и стол судейский, при коем бы то-ж были-б судии, как и прежде, для удобнейшаго разобрания и слышателей понятия. Но к тому нимало враждебницы церковнии, яко то Георгий Федоров, Иван Симеонов, Прокофий Иванов, Дмитрий Федоров и главный их предикатист Петр Матвеев резщик, не преклоняхуся, но вопияху, яко изумлении, с не малым азартом и криком глаголюще: не хощем, да будет первое установление – Евангелия и стола судейскаго с присяжной должностию! – воскричаша: мы люди свободные, можем и на своих местах остаться, и к сему приступить не хощем, и беседовать с таковым положением от нас никто не будет. И аще все сие отложится, беседовать, рекоша, будем. О чем на мног час между собою распрешася. Хотящии же ведать опасно правду церковную и разсмотреть справедливо от святых писаний, то тии глаголюще, яко достоит быти таковому прежде бывшему установлению; а разсуждающии же никако к тому не преклоняхуся, хотяще, да тем токмо и отъидут, воеже бы не беседовать от божественнаго писания, но во своем упорстве и остаться. Обаче вси упросиша отцев хотя по воле их сделать уступку, стола судейскаго и прочих перваго седения уставлениев во еже бы не быть, да не безплодно сотворят толико собрание многонародное. И уступиша; токмо отец Никодим такую речь выговорил к противящимся: Вам того ради судейскаго общества и присяжныя должности видеть и слышать не хочется, да свободнее будет многонароднаго клича и вопля, а наиболее страстнаго суждения и своей воли исполнения; аще мы по вашему прошению искомое вами и уступим, обаче намерением присяжныя должности как себя, так и вас таковым же образом обязуем, а стола общим собранием и из судей, яко богоугоднаго дела, не отмещем. И указа рукою на священное Евангелие, и рече: аще кто пристрастно будет разсуждать и не по разуму церковных правил тая будет толковать, то судит таковем в последний день оно слово Божие! И по сем рекоша противницы церковнии: аще беседовать и начнем, но токмо ставим условием, чтобы противу Никодима было беседословцев шесть человек, зане яко в писаниих человека сильнаго глаголюще его быти. Но аще и трудно ему вменися сие быти, но обаче, полагаяся на заступление Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии, призывая Господа Бога в помощь, помолившеся вси общекупне, седоша с благословением. Имена же суть противящихся, яко то: инок Арон, Георгий Федоров, Иван Симеонов, Дмитрий Федоров, Петр Матвеев, Ефим Пименов. И начаша беседовати о недоконченном беседословии, еже на первом седении предложения осьмаго правила перваго вселенскаго собора, чего ради паки о том приупомянеся, на кое доказательства яснейшаго требоваху от отца Никодима, яко по миропомазании сказует толкователь сице: «аще же нецыи от них суть и епископи, паки в своем чину да пребывают». Такое речение отец Никодим доказывал свидетельствы церковных учителей, яко то: от послания Константина-града собора к Мартирию епископу Антиохийскому (Кормчая, глава 33, лист 292); Севаста Арменопола от книги 4-я; Феодора Валсамона патриарха Антиохийскаго ответ 30-й; пречестнаго иже во иеромонасех Захария Копистенскаго, яко по миропомазании во своем чине пребывание с тем, яко потщаливии мирстии, яко людини, посвящаются, поставляются, хиротонисуются, рукополагаются в сан, в нем же беша, почему и достоверно есть, еже елико обратившихся от еретик перваго чина, от павликиан, по крещении, да поставлены будут кождо в свой чин, о чем в правиле перваго вселенскаго собора и толковании того (Кормчая, лист 40), по миропомазании же поставляются в сан, в немже беша, или презвитеры, или диаконы, или ино что, о чем Кормчая во главе 33 лист 293. Почему мнози к разуму церковных учителей и согласишася, единиже осташася враждующии на единение церковное нецыи же и от беседословцев признаша самосущую правду, яко по крещении, или по миропомазании лишаются своего священства, яко то Ефрем Пименов и самый их главный предикатор Петр Матвеев резщик, но которой ныне их убеждением паки развратися; а принимать рекоша свойственнее и от всех поноса и унижения свободительнее без миропомазания, и писанию святых согласнее, якоже в священных правилах и деяниях церковных есть видети, о чем выше сего во втором седении представишася, коему больше и соглашахуся; а от церковнаго единства отстать ниже в мыслях наших обретается, а остаются более тии при своевольных своих мыслях, в которых душех мир Божий не водворяется, но таковии, яко розга, не творящая добраго плода, вон из винограда Божия измещутся и бывают всем в попрание. Чего ради со страны несогласных изыде на сем собрании от Георгия Федорова и Ивана Симеонова таков извет, яко без керженских, иргизских и сибирских едини согласитися не хощем, а прочих оставляем на власть коегождо, якоже кто хощет, понеже у нас и на первом седении было таковое условие; аще же и докажется от писания, яко по миропомазании священства лишаются, но оставить всякаго при своей власти, якоже кто хощет. Инии же изнесоша таковыя гласы, яко мы в том и умрети готовы, якоже у нас действоваху отцы на Керженце, в Сибири, Иргизе и в Дунилове; на что таковем было представлено, яко отцы тии, аще и действоваху по неведению, и сего ради им есть простительно, якоже и глаголющим трегубую аллилуию с приглашением: Слава Тебе, Боже, или якоже (служащим) по неисправным от недописей и переписей письменным книгам, еже и в самой богословии погрешительным, по свидетельству преподобнаго и великоученаго мужа Максима Грека; и того ради поносити таковых отнюдь несвойственно, но буди им вечная память, аки верным Божиим рабом. Посем даша Симеону Федорову присланное из слобод письмо к московскому обществу от елико согласных на отца Михаила и Никодима, да вдаст е при всенародном множестве, кое бы токмо прочести, а в руце Никодиму не давать, мняся якобы таковым заградитися. Никодим первее всех исхити; и сделася презельный крик; и у Никодима его из рук отъемляху. Одначе не возмогоша отъяти, кое и прочтено Никодимом, в коем написано с презельно ругательными поношении на отца Михаила и Никодима, но кое вси зазреша. И тако разыдошася.

 

Седение четвертое.

Ноября 25 дня, в доме Иоакима Васильевича Мальцова, в горнице Ивана Симеонова Хорскаго, на коем были избранныя люди со страны московскаго общества: Иван Симеонов, Стефан Евдокимов, Алексей Алексиев, Володимир Иванов сапожник, от страны же церковныя инок Михаил, инок схимник Никита, инок Иоасаф, инок Пафнутий, инок Никодим. На коем было представлено от многих церковных учителей доказательство, яко ни под каким видом по миропомазании без повторнаго паки по степенем хиротонисания священная действовать отнюдь невозможно, откуда слышателие весьма о том понявше, яко свойственнее есть принимать без миропомазания, но со отречением точию ересей и исповеданеим православныя веры, а ежели помиропомазании, яко мирстии людини от святых разсуждаются. Иван же Симеонов ничего не доказуя, но в своенравии и упорстве остася, откуда вси чувствительно уразумеша безответвие его, и тако разыдошася.

 

Седение пятое.

Декабря 2 дня, в доме Григория Федоровича Ямщикова, на коем были: Никита Павлов, Иларион Григорьевич, Стефан Алексеевич, Филипп Симеонович, Ермил Филипов, Никита Никифоров, Иван Михайлов Мусорин, Егор Исаев и прочих человек яко до пятьдесят. На коем было предложено винословие отеческаго приезда триех ради проявленных разнствий между здешним обществом и церковным единством, яко то: о разногласнем приеме отвне приемлемаго священства и мирских, и еже о повторнем перепринимании, и еже о варении на Кладбище вне соборныя церкве и законов церковных незаконнаго и неправильнаго мира. И разсуждающе вся сия действия кроме свидетельств священных канонов и омышлению подлежащия, и разсуждающе, яко свойственнее есть принимать без миропомазания, но точию с проклятием ересей и исповеданием православныя веры; обаче с прошением отец моляху, воеже бы до Рождества Христова пождали, яко да с прочих стран отцы съедутся, и тако соборне что положат. И тако разыдошася.
 
Категория: 1779 г. | Добавил: samstar-biblio
Просмотров: 994 | Загрузок: 0

Форма входа

Поиск

Старообрядческие согласия

Статистика

Copyright MyCorp © 2021Бесплатный хостинг uCoz